Is Atos Wordline jouw terminalleverancier?

Edenred heeft bij je terminalleverancier een aanvraag ingediend om je betaalterminal te activeren. Om dat proces te versnellen kun je ook zelf contact opnemen met je terminalleverancier Atos Worldline. Hou je unieke Point of Sale-nummer (UID) bij de hand.  

Ter herinnering, deze terminals van Atos Worldline zijn compatibel met de Edenred-kaart en de configuratieprocedures na de activering door je leverancier: Xenta, Xentissimo, Yomani en Yoximo.  

De terminal activeren
Druk in de aangegeven volgorde op de volgende toetsen:
  1. 'Menu'
  2. Druk op '1'
  3. Druk op '4'
  4. Druk op '1'
  5. Voer je TID in. Dat is een combinatie van 8 cijfers die begint met '01' – bijvoorbeeld '01 36 85 14'.

Als je terminal verbonden is met de kassa, neem dan contact op met de leverancier van je kassasysteem om te controleren of de betaalmethode met de Edenred-kaart is toegevoegd aan je kassasysteem. Indien nodig kun je dit technisch document aan hen laten zien. Details op pagina 5.

De multiproductfunctie activeren

Druk in de aangegeven volgorde op de volgende toetsen: 

  1. 'Menu'
  2. Druk op '4' – 'Betaalkaarten'
  3. Druk opnieuw op '4' – 'Instellingen'
  4. Druk op '2' – 'Configuratie van de terminal'  
  5. Voer je wachtwoord in. Dat zijn de laatste vier cijfers van je TID. Bevestig met 'OK' 
  6. Druk op '8' – 'Selectie van het product'  
  7. Er verschijnt een lijst. Selecteer 'Edenred'.
  8. Druk op '1' – 'Activering van het product'  
  9. Je kunt nu de productselectiefunctie activeren of deactiveren met de toetsen 'Activeren' of 'Deactiveren'
  10. Bevestig met 'OK' 

Download onze gids voor het gebruik

 

Opgelet 

Alle producten zijn standaard geactiveerd. In het volgende punt lees je hoe je de producten die niet bij je activiteit passen makkelijk deactiveert. 

Een oplossing van de Edenred-kaart activeren 

Zodra de multiproductfunctie is geactiveerd kun je oplossingen van de Edenred-kaart activeren of deactiveren naargelang je behoeften en activiteit. Ter herinnering, alle oplossingen zijn standaard geactiveerd. 

Druk in de aangegeven volgorde op de volgende toetsen: 

  1. 'Menu'  
  2. Druk op '4' – 'Betaalkaarten'  
  3. Druk opnieuw op '4' – 'Instellingen'  
  4. Druk op '2' – 'Configuratie van de terminal'  
  5. Voer je wachtwoord in. Dat zijn de laatste vier cijfers van je TID. Bevestig met 'OK' 
  6. Druk op '8' – 'Selectie van het product'  
  7. Er verschijnt een lijst. Selecteer 'Edenred'.
  8. Druk op '2' – 'Lijst met producten'  
  9. Er verschijnt een lijst met alle oplossingen op de Edenred-kaart. Selecteer de oplossing die je wilt activeren
  10. Klik op 'Activeren' en bevestig met 'OK' 
Een oplossing selecteren tijdens een transactie  

Methode 1: beginnen op de terminal 

  1. 'Kaart lezen' – Druk op de toets 'OK'
  2. Voer het bedrag van de transactie in. Bevestig met 'OK' 
  3. Vervolgens moet de klant zijn kaart tonen (in de terminal stoppen of contactloos)  
  4. Druk op '2' – 'Configuratie van de terminal'  
  5. Selecteer de gewenste oplossing uit de verschillende oplossingen op de Edenred-kaart: Ticket Restaurant, Ticket EcoCheque, Ticket Compliments, Ticket Sport & Culture en Consumptiecheque Edenred

  6. Het te betalen bedrag verschijnt op het scherm van de terminal en, naargelang het geval, krijgt je klant de vraag om zijn pincode in te voeren
  7. De bevestiging van de transactie verschijnt en de kastickets worden automatisch afgedrukt, naargelang je instellingen

Methode 2: beginnen bij de kaart van de klant 

  1. 'Menu'  
  2. 'Kaart lezen' – Vraag je klant om zijn Edenred-kaart in de terminal te stoppen, zodat deze automatisch het type kaart kan herkennen.  
  3. De terminal geeft de verschillende mogelijkheden weer. Selecteer '1. Betaling'  
  4. Selecteer de gewenste oplossing uit de voorgestelde oplossingen: Ticket Restaurant, Ticket EcoCheque, Ticket Compliments, Ticket Sport & Culture en Consumptiecheque Edenred
  5. Voer het bedrag van de transactie in. Bevestig met 'OK'
  6. Het te betalen bedrag verschijnt op het scherm van de terminal en, naargelang het geval, krijgt je klant de vraag om zijn pincode in te voeren
  7. De bevestiging van de transactie verschijnt en de kastickets worden automatisch afgedrukt, naargelang je instellingen
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

0 opmerkingen

Artikel is gesloten voor opmerkingen.